The Source er: Øyvind Brække - trombone, Trygve Seim - saksofoner, Mats Eilertsen -bass og Per Oddvar Johansen - trommer

Litt historie: The Source er en kvartett med lang fartstid. Faktisk startet bandet opp allerede I 1993, med utgangspunkt i besetningen Øyvind Brække, Trygve Seim, Ingebrigt Haaker Flaten, bass og Per Oddvar Johansen, trommer. Alle studerte ved jazzlinja ved konservatoriet i Trondheim på den tiden. I 1996 overtok Finn Guttormsen bassrollen, mens dagens besetning med Mats Eilertsen som bassist har vært konstant siden 2004.

Bandet laget i begynnelsen mye musikk av Ornette Coleman, men også den nordiske sounden, - spesielt da representert ved Jan Garbareks 70-talls trio Triptykon med Edward Wesala var også viktig, i likhet med annen 60 talls-jazz, som Miles Davis`60-talls-kvintett, Mingus, Monk, Ayler og David Murray. Bandet utviklet fort en egen måte å forholde seg fritt med utgangspunkt i eget låtmateriale, og de siste årene har bandet faktisk gått på scenen uten settlister, og dermed formet konserten spontant!

I løpet av sin lange historie har The Source utgitt 8 album , derav 2
utgivelser på ECM: “The Source and Different Cikadas” fra 2002 og “The Source” fra 2006: Bandets første utgivelse var Olemanns Kornett fra 1994. Allerede da hadde bandet staket ut en kurs med en blanding av frijazz, rock og klassiske elementer.

Bandet turnerte hyppig i årene 1993-1995 i Norge og på kontinentet. Etterhvert, på slutten av 90- tallet, og utover på 2000–tallet ble musikerne også inspirert av orientalsk/arabisk musikk, gjennom de spektakulære julekonsertene med bl. a. egyptiske Fathy Salama`s orkester og raïsangeren Cheb Hocine, backing-storband og Forsvarets Musikk. Fra 2007 ble det indiske bandet Shankara; med Jai Shankar og Rohini Sahajpal og sangeren Sunanda Sharma i spissen, også sentrale på disse konsertene. Attpåtil har vi også inkludert den egyptiske derwish-danseren Raed AbdElghany på disse showene i de senere år.

I årene 2007-2013 lagde vi også en sommervariant av dette, med
tilsvarende artister, med utgivelsen «The Source: of Summer» (Grappa) fra 2013 som høydepunkt. De siste 10 årene har bandet som kvartett vært mest å høre på ulike festivaler i Norge og Europa - og hovedvirksomheten har dreiet seg rundt de spektakulære julekonsertene - som ofte kan inkludere opp mot 20 gjesteartister!
Fra det store og orkestrale vokste det derfor frem et behov for å komme tilbake til kjernen og det «lille kvartettformatet vi startet med. The Source har derfor siden høsten 2019-trappet opp turnévirksomheten som kvartett. I 2019 kikk vi i stand to studioprosjekter som ren kvartett: Den første var en innspilling av lydsporet for dokumentaren «Sorry brødre, det ble meg», initiert av og produsert av Elsa Kvamme. Senere det året reiste bandet til Hallibakken Lydstudio på Nesbyen for innspilling for et nytt kvartettalbum med hovedsakelig nytt materiale skrevet av alle bandets medlemmer! Platen ble utgitt oktober 2021 på Odin/Grappa med tittelen: « ... but swinging doesn t ́bend them down to stay».

Bandet turnerte Østlandet på vårparten i 2022 og deltok på Moldejazz, mens i 30-årsjubileumsåret 2023 gjennomførte vi tilsammen 25 konserter over hele landet og i utlandet, med 3 julekonserter som tradisjonsrik avslutning på et forrykende år!

I 2024 reiser vi ut på turne i april i Mellom-Europa, Østlandet og i Sør-Norge, og i skrivende stund med 5 konserter allerede booket i Basel,Sveits, 9/4-10/4, Hadeland Jazzforum 19/4, Tynset Jazzforum ,20/4, samt i Arendal 25/4.

Våre konserter tar utgangspunkt i vårt siste album, men materiale fra tidligere utgivelser dukker også opp, foruten nyheter fra det siste halvåret.

The Source, på konsert anno 2024 vil reflektere alle de ulike tingene bandet har gjort opp gjennom historien, fra jazz - via folk, til arabisk
musikk og til ... Ja, hvem vet hva?

Trygve Seim (foto: Per Winston Bøvre)

Mats Eilertsen (foto: Per Winston Bøvre)

Øyvind Brække (foto: Per Winston Bøvre)

Per Oddvar Johansen (foto: Per Winston Bøvre)

The Source (foto: Per Winston Bøvre)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2024

Ellen Andrea Wang og Andreas Ulvo sitt prosjekt "Mjøsdøs" er musikk inspirert av Norges største innsjø Mjøsa, ettersom begge har bosatt seg i Mjøsområdet. Dette reflekteres i vakker og stemningsfull musikk med vokal, kontrabass, flygel og elektronikk med musikk signert av både Wang og Ulvo.

To av Norges mest markerte jazzmusikere feirer 10 års samarbeid med dette prosjektet, hvor de utforsker de mer kontemplative sidene ved musikken.

Ellen Andrea Wang – kontrabass, vokal

Andreas Ulvo – tangenter, elektronikk

Andreas Ulvo - Ellen Andrea Wang (foto: Per Winston Bøvre)

Ellen Andrea Wang (foto: Per Winston Bøvre)

Andreas Ulvo (foto: Per Winston Bøvre)

Ellen Andrea Wang (foto: Per Winston Bøvre)

Andreas Ulvo (foto: Per Winston Bøvre)

Andreas Ulvo - Ellen Andrea Wang (foto: Per Winston Bøvre)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2024

Per “BASS VIKING” Mathisen har satt sammen denne “powerhouse” trioen, med den franske stjerne-gitaristen, Nguyen Le og den fabelaktige Audun Kleive på trommer.

Dette bandet er et stjernelag som presenterer musikk som spenner fra lyriske akustiske landskap til høyspent-rocka og funky jazz. Alle 3 er individuelle virtuoser med ekstreme evner på sine instrumenter og samspillet er tett og eksplosivt.

Per “BASS VIKING” Mathisen - Kontrabass og elektrisk bassist. Født inn i Norges mest kjente musikalske familie, ofte omtalt som Norges svar på Niels Henning Ørsted Pedersen på kontrabass og Jaco Pastorius på el.bass. Har opptrådt i hele 45 forskjellige land verden over og gitt ut hele 17 CD-er under eget navn, som leder, komponist og/eller produsent. Spilt og spiller jevnlig med noen av verdens aller mest kjente jazz musikere, for å nevne noen: Alex Acuna, Mike Stern, Gary Husband, Jerry Donohue, Hiram Bullock, Terje Rypdal, Terri Lyne Carrington, Bill Bruford, Bill Evans, Geri Allen, Adam Nussbaum, Keith Carlock, Maria Schneider.

Nguyen Le - Plateartist, komponist, arrangør, er Frankrikes mest kjente gitarist verden over. Gitt ut 16 CD-er i eget navn og spilt med superstjerner som: Herbie Hancock, John Scofield, Maria Schneider, Matt Garrison, Peter Erskine. Mottatt mange prestisjetunge priser for sitt arbeid.

Audun Kleive - Plateartist, komponist, produsent, er norges aller mest kjente, nålevende, trommeslager. Har medvirket på en endesløs rekke plateutgivelser og turnert med storheter som Terje Rypdal, Jøkleba, Charles Loyd, Marilyn Mazur. Mottok norges høyeste jazz utmerkelse, “Buddy prisen”, i 2018.

Per Mathisen (foto: Tore Pettersen)

Nguyen Le (foto: Tore Pettersen)

Nguyen Le - Audun Kleive (foto: Tore Pettersen)

Audun Kleive - Per Mathisen (foto: Tore Pettersen)

Nguyen Le - Audun Kleive (foto: Tore Pettersen)

Nguyen Le - Audun Kleive (foto: Tore Pettersen)

Nguyen Le - Audun Kleive - Per Mathisen (foto: Tore Pettersen)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2024

Torbjørn Sletta Jacobsen Kvintett (TSJAK)
TSJAK oppsto da saxofonist, komponist og bandleder Torbjørn Sletta Jacobsen ville lage et album med låter han hadde skrevet gjennom de foregående tiårene. Plata «Time Layers» fikk strålende anmeldelser i mange av landets store aviser, blant annet Dagsavisen, Dagbladet, GD.no og Jazznytt.

«En liten perle av en plate!», sa Jan Granlie i Jazznytt.
«’Time Layers’ markerer seg med ein både klassisk, moderne og iøynefallende musikk», hevdet Roald Helgheim i Dagsavisen

Senere kom oppfølgeren «Biting Tails», også den høstet gode anmeldelser i både inn- og utland. Etter en litt lang pause er bandet nå i gang med forarbeidet til album nummer 3, som er planlagt utgitt våren 2023. Her blir det flere komposisjoner av Torbjørn Sletta Jacobsen, og det nye materialet presenteres på flere konserter i løpet av våren. Med seg har han velkjente musikere av svært høyt kaliber.

TSJAK består av:

Torbjørn Sletta Jacobsen - altsax, sopransax
Gunnar Halle - trompet
Espen Eriksen - piano
Audun Ellingsen - bass
Knut Finsrud - trommer

Torbjørn Sletta Jacobsen - Audun Ellingsen - Gunnar Halle (foto: Henning Velo)

Audun Ellingsen (foto: Henning Velo)

Espen Eriksen (foto: Henning Velo)

Knut Finsrud (foto: Henning Velo)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2024

I år inviterer Hadeland Jazzforum til en litt annerledes julekonsert på Huset lørdag 9. desember. Vi får besøk av Brandbu barnekantori, to elever fra Hadeland videregående skole, samt sangkoret Karteswingen. Vi inviterer dessuten til allsang av kjente norske julesanger. Tradisjonen tro byr vi på pepperkaker og gløgg.

Brandbu barnekantori under ledelse av Marit Wesenberg vil bidra med klokkeklare stemmer og kjente julesanger. Marit skulle for mange være kjent som en særdeles dyktig organist i Gran. Vi er også glade for å ha henne som styremedlem i vår klubb.

Vi får også besøk av to elever fra Hadeland videregående skole, som vil spille musikalske perler på vårt flotte Bechstein-flygel. Sangkoret Karteswingen – et kor som bare blir bedre og bedre under ledelse av Therese Kinzler Eriksen - vil ha en av avdeling med jazz og en liten flik av jul. Vi sakser fra Jan Reidems entusiastiske omtale av Karteswingens konsert i Mariakirken 4. november i år:

…flotte stemmer og mye sangglede, med sikker ledelse av og eminent pianoakkompagement av Øyvind Sundsvalen. Karteswingen er i fin utvikling som det blir spennende å følge framover!...

Vi slutter oss til Reidems ord, og kan også stolt fortelle at to av våre styremedlemmer er med i dette dyktige koret!

Sist, men ikke minst, vil vi invitere publikum med på allsang. Hadeland Jazzforums Dag Olav Hermundstad og Morten Johannessen vil akkompagnere publikum på kjente norske julesanger.

Brandbu barnekantori under ledelse av Marit Wesenberg (foto: Per Winston Bøvre)

Vemund Martinius Solheim - Marte Engensbakken (foto: Per Winston Bøvre)

Allsang (foto: Per Winston Bøvre)

Allsang komp Dag Olav Hermundstad - Morten Johannessen (foto: Per Winston Bøvre)

Ann Beate Solstad Eide - Johanne Hellum (foto: Per Winston Bøvre)

Magnus Sørensen - Martin Hvalby (foto: Per Winston Bøvre)

Karteswingen (foto: Per Winston Bøvre)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Esther Kverno Trio er en moderne jazzpianotrio bestående av Håkon Huldt-Nystrøm (bass),
Theodor Dalseth (trommer) og Esther Kverno (piano). Musikken er skrevet av Esther Kverno og
henter impulser fra moderne jazz, improvisert musikk, samtidsmusikk og folkemusikk. Sammen
utforsker de mulighetene det akustiske formatet gir, i søken etter nye musikalske uttrykk.

Esther Kverno - Håkon Huldt-Nystrøm - Theodor Dalseth (foto: Kine Nan Lium)

Esther Kverno - Håkon Huldt-Nystrøm (foto: Kine Nan Lium)

Theodor Dalseth (foto: Kine Nan Lium)

Esther Kverno - Håkon Huldt-Nystrøm - Theodor Dalseth (foto: Kine Nan Lium)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Daniel Herskedal er selve symbolet på brilians – en anerkjent komponist av vakker lyrisk, rytmisk ladet musikk og en utøver i verdensklasse og teknisk dyktig på et instrument han har gjort helt til sitt eget.

Etter å ha vunnet en Spellemannpris for sitt soloalbum ‘Call for Winter’ fra 2020, vil Daniel Herskedals nye album befeste hans posisjon som en av de mest spennende, produktive og inspirerende musikerne i sin generasjon i Europa.

Harbour, hans sjette album på Edition Records, gjenforener hans samarbeidspartnere gjennom lang tid, pianist Eyolf Dale og perkusjonist Andreas Helge Norbakken: et band som blir sterkere og sterkere for hver utgivelse. Deres felles klang og musikalske dybde er overveldende, full av fryktinngytende melodier som svever over et fundament av rytmisk presisjon lagt ned av Dale og Norbakken.

Det norske landskapet har alltid spilt en viktig rolle i Daniels musikk – naturlig, dristig, vidstrakt, men med en følelse av minimalisme i rommet og vill åpenhet. Harbours inspirasjon kommer fra en følelse av å være nær havet og ta ly fra stormer og ville elementer.

Daniel har bevist at han har anlegget, visjonen og musikaliteten til å flytte grensene for instrumentet sitt, teknisk og lydmessig, lenger enn noen før. Harbour er resultatet av en fullkommen musiker som har perfeksjonert sitt håndverk og musikerskap over mange år. Virkelig trollbindende!

På scenen:
Daniel Herskedal - tuba, basstrompet
Eyolf Dale - piano
Helge Andreas Norbakken - perkusjon

Eyolf Dale - Daniel Herskedal - Helge Andreas Norbakken (foto: Per Winston Bøvre)

Daniel Herskedal (foto: Per Winston Bøvre)

Helge Andreas Norbakken (foto: Per Winston Bøvre)

Eyolf Dale (foto: Per Winston Bøvre)

Eyolf Dale - Daniel Herskedal - Helge Andreas Norbakken (foto: Per Winston Bøvre)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Amund SOLO: Energisk og tilstede

Den prisbelønte norske sjangertøyeren Amund Maarud har spilt med så og si "alle". Nå spiller han solo og oppsummerer låtkatalogen så langt på nye måter. Gå ikke glipp av sjansen til å se dette live.

Med et to-sifret antall utgivelser og tusenvis av konserter over hele verden i beltet, setter Amund seg ned og tolker seg selv, alene med gitaren. "Gitaren er min lynavleder. Når jeg spiller konsert stopper tida, alt handler om å fange øyeblikket og krype inn i musikken", sier Amund.

Et kraftverk
"Det var en ekstra tent og opplagt Amund Maarud som varmet opp publikum – solo – før DumDum Boys entret scenen. Og Amund er et kraftverk også aleine! Den som har sett Amund Maarud live opp gjennom årene veit liksom aldri helt hva han bringer med seg på scenen av sanger, eller hvilken sjanger han velger...
... settet byr på alt fra det vakre og melodiøse til det psykedelisk infernalske. Publikum fikk med andre ord et tverrsnitt av det Amund Maarud sin katalog har å by på."
Jessheimpuls/Øyvind Mo Larsen.

Spellemannpris-vinner Amund Maarud har vært en ledende stjerne på den norske blues/rock/impro-scenen i over to tiår. Sjangernysgjerrighet har blitt et varemerke for den svært aktive
gitarvirtuosen. Amund ble tildelt Spellemannpris i 2011. Han fikk Tonos Edvardpris i klassen «populær» i 2016. Han ble tildelt Bluesprisen på Notodden Bluesfestival i 2016. I 2018 fikk Amund
sin egen stjerne på Blues Walk of Fame på Notodden ved siden av slike som Ry Cooder, BB King og Bonnie Raitt.

Amund Maarud (foto: Anne Marit Gulstuen)

Amund Maarud (foto: Anne Marit Gulstuen)

Amund Maarud (foto: Øystein Gjertsen)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Rolv Olav Eide Quintet - ROEQ består av fem musikere som på hver sin måte er markante skikkelser i norsk musikkliv.
Repertoaret er satt sammen av egne komposisjoner og tolkninger av andres låter, og har et sjangerspenn fra akustisk og cool jazz til groovy og funky fusionlåter.
Det improsivatoriske og spontane er alltid sentralt i musikken, og kombinasjonen mellom utadvendte virtuose soli, intuitivt samspill og kommunikasjon med publikum gjør den musikalske opplevelsen helt spesiell.

ROEQ er:

Rolv Olav Eide - trommer og perkusjon
- Utdannet ved Jazzlinja på Trøndelag Musikkonservetorium (NTNU).
- Har vært freelancemusiker siden 1994.
- Har spilt med en rekke orkestre, storband, korps, kor og band i hele landet, samt vært musiker på flere utendørsspel og Putti Plutti Pott.
- Er med i faste konstellasjoner som Poesiorkesteret, Tough Daddy, Icewegian og Hæljeswingen Storband.
- Har som sideman bl.a. spilt med Stian Carstensen, Henning Sommerro, Tine Thing Helseth, Ole Edvard Antonsen, Tord Gustavsen, Kristin Asbjørnsen, Terje Isungset, Arve Henriksen, Jan Gunnar Hoff, Frode Alnæs, Mats Eilertsen, Rein Aleksander, Guren Hagen, SKRUK, Frikar Dansekompani og Dansekompaniet Villniss.
- Bor sentralt på Jaren, og underviser på Hadeland og Gjøvik videregående skoler, Toneheim folkehøgskole og Høgskolen i Innlandet (INN).
- Har spilt ca 1500 forestillinger med trommesirkuset Rubbel & Beat for Rikskonsertene.

Håvard Fossum - saxofon
- Utdannet ved University of Miami og Jazzlinja ved Trøndelag Musikkonservatoorium (NTNU).
- Har jobbet som freelancemusiker og -arrangør siden 1996 i både USA og Norge, og har spilt på en lang rekke TV-sendinger, teaterforestillinger og konserter i inn- og utland.
- Nominert til Spellemannspris for albumet «F.A.Q» med Fossum-Aarum Quartet.
- Spiller bl.a. i Rubber Soul Quartet, The Sinatra Songbook, Lars Erik Gudims Orkester
(LEGO), Prima Vista Social Club, Jens Fossum BASSDETECTOR og Kaba Orchestra.
- Har vært medvirkende som konponist/arrangør og musiker i bl.a. Tommy Dorsey Orchestra, Forsvarets Musikkorps, Jazzakademiet og Det Norske Blåseensemble.

Torbjørn Raae - gitar
- Utdannet ved Norges Musikkhøgskole.
- Freelance musiker, -produsent og -sanger siden 2006.
- Har de siste årene gjort seg bemerket med artister som Heine Totland, Åge Sten Nilsen og Håvard Bakke.
- Er i vår aktuell som musikalsk ansvarlig, gitarist og kapellmester for musikalen We Will Rock You i Oslo Spektrum.

Vegard Moshagen - tangentinstrumenter
- Utdannet ved Høyskolen i Innlandet (INN) og NTNU i Trondheim.
- Freelance musiker, -arrangør -komponist og -orkesterleder siden 1999.
- Jobber først og fremst som jazzpianist med en fot (eller rettere sagt fingre) i mange musikalske sjangere, og er særdeles ettertraktet som pianist, arrangør og orkesterleder, spesielt i Innlandets musikkliv.
- Har bl.a. spilt med John Pål Inderberg, Frode Alnæs, Terje Isungset, Karl Seglem, Frode Nymo og Jo Fougner Skaansar.
- Var i mange år produsent i Peer Gynt-festivalen i Gudbrandsdalen.
- Er daglig leder, lyd- og lystekniker i Moshagen lyd & produksjon.

Per Mathisen - bass
- Utdannet ved Jazzlinja ved Trøndelag Musikkonservatorium (NTNU).
- Har vært freelancemusiker, -komponist og -kapellmester siden 1994.
- Blir ofte referert til som Norges svar på Jaco Pastorius på el-bass og
Niels Henning Ørsted Pedersen på kontrabass.
- Har spilt konserter i 45 land med noen av verdens aller mest kjente jazzmusikere, bl.a. Mike Stern, Alex Acuna, Bill Evans, Antonio Sanchez, Gary Husband, Ulf Wakenius, Gary Novak, Gergo Borlai, Nguyen Le, Ruggero Robin og Keith Carlock.
- Har utgitt 17 kritikerroste album med distribusjon verden over, som kapellmester, musiker og produsent.

Karteswingen er et lite, men dynamisk blandakor som i over 20 år har gått litt utenom de vanligste korsangene. De kan like godt synge rock som folkemusikk. Årets sangsesong står i jazzens tegn, ispedd en evergreen eller to.

Med deres eminente og flotte dirigent Therese Kinzler Eriksen (som ellers gjør stor suksess med Oslo Fagottkor) og pianist Øyvind Sundsvalen, gleder de seg til konsert på Huset 12. mai.

Karteswingen (foto: Tor Stein Brenna)

Rolv Olav Eide Quintet (foto: Tor Stein Brenna)

Rolv Olav Eide Quintet med Ann Beate Solstad Eide - Verdens største quintet (foto: Tor Stein Brenna)

Vegard Moshagen (foto: Per Winston Bøvre)

Rolv Olav Eide (foto: Per Winston Bøvre)

Håvard Fossum (foto: Per Winston Bøvre)

Per Mathisen (foto: Per Winston Bøvre)

Torbjørn Raae (foto: Per Winston Bøvre)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Alle som kjenner Marius Neset vet at han ikke slår seg til ro, men søker stadig nye utløp for sin utrolige kreativitet. Etter å ha jobbet med Marius Neset-kvintetten siden 2014, har han nå satt sammen sin neste kvintett, NEXT. De spilte inn debutalbumet sitt i april 2022.

Marius har de siste årene jobbet mye med store besetninger. Blant annet skrevet bestillingsverk for Bergens Filharmoniske Orkester og Bergen Big Band. Han har mottatt mange priser - spesielt verdt å nevne er Spellemannsprisen 2014, hvor han har vært nominert ytterligere 3 ganger. Han ble også nominert til EDVARD-prisen to år på rad, og til Nordisk Råds Musikkpris.
"Snowmelt", med musikk han skrev for London Sinfonietta, mottok både ECHO Award (tysk Grammy) og Statens Kunstfonds
pris i Danmark. I sin begrunnelse skrev de: "Snowmelt er et fenomenalt album, der musikalsk likevekt går hånd i hånd med det personlige uttrykket og en helt unik formidabel harmonisk, melodisk og rytmisk forståelse.»

Men nå har han også bestemt seg for å prøve ut nye veier med kvintettformatet, med el-bass (for første gang på mange år) samt flygel og keyboard.
For NEXT har han som vanlig håndplukket musikerne ut fra at de skal være både kreative og spennende, men også inneha tekniske og rytmiske ferdigheter for å matche komposisjonene hans.
To av musikerne har faktisk spilt med Marius helt siden 2003, da de møttes i København, nemlig Magnus Hjorth, som siden har gitt ut tre trioplater under eget navn, samarbeidet med musikere som Chris Potter og turnert mye med Snorre Kirks band, og Anton Eger som også har vært trommis i Marius Neset-kvintetten siden det bandet ble dannet i 2011, og enda lenger i Phronesis. Han har nylig gitt ut sin første plate under eget navn, kritikerroste «Æ».
De to andre er engelske og er veldig aktive i flere band. Pianisten Elliot Galvin har gitt ut fire trioplater, og hans soloalbum ble "Månedens album" i The Guardian. I likhet med Marius har han komponert bestillingsverk for London Sinfonietta. Bassist Conor Chaplin har spilt mye med Marius sin «gamle» kvintett, er medlem av Dinosaur og har også spilt med Billy Cobham, Bobo Stenson, Jacob Collier og mange andre.

Besetning:
Marius Neset (NO) – saksofon
Elliot Galvin (UK) – keyboard
Magnus Hjorth (SE) – flygel
Conor Chaplin (UK) – elbass
Anton Eger (SE) – trommer

“One of the most exciting artists in jazz, his discography reveals not only an impressive technician but also a formidable composer who strives for deep originality in his music”.
(Downbeat when selecting him for their ”25 for the future” list of young and upcoming musicians destined to shape the future of Jazz.)

"Nesets musikk er lekende, springende, teknisk komplett og tidvis lyrisk. Marius Neset fra Os har skapt det meste av karrieren sin utenfor Norges grenser. Det er forståelig, med et så eksepsjonelt talent. Desto finere at det drypper på hjemmepublikum av og til. Verdensklasse.
(Nattjazz 2019, av Frode Gjerstrand, BT)

Magnus Hjorth - Elliot Galvin - Conor Chaplin - Anton Eger - Marius Neset (foto: Tore Pettersen)

Marius Neset (foto: Tore Pettersen)

Magnus Hjorth (foto: Tore Pettersen)

Elliot Galvin - Conor Chaplin - Anton Eger (foto: Tore Pettersen)

Magnus Hjorth - Marius Neset (foto: Tore Pettersen)

Magnus Hjorth - Marius Neset - Elliot Galvin - Anton Eger - Conor Chaplin (foto: Tore Pettersen)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Everybody Loves Angels er en varm, rolig og fredelig plate og liveopptreden på flygel. Bestående av popklassikere fra 60/70-tallet i nye arrangementer, stykker av klassisk musikk og eget materiale.
Repertoaret inneholder sanger fra Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Beatles, Cat Stevens, Jimi Hendrix, Rolling Stones, Johann Sebastian Bach og melodier fra den unge popstjernen Bruno Mars.
En elegant, fullt akustisk måte å ha en god kveld ute i høst- og vintersesongen.

Det er svært få musikere som er i stand til å gjøre stillheten så hørbart levende som Bugge Wesseltoft, spesielt i hans solo-piano-innspillinger. I tjue år har den mest suksessrike av disse, "It's Snowing On My Piano" vært verdsatt som et fristed for vinterlig stillhet og kontemplasjon. Det er et klassisk album. Lyttere over hele Europa har gitt den en fast plass i livet. Så nå har Bugge Wesseltoft returnert til det opprinnelige konseptet av "Snowing" i "Everybody Loves Angels".

Lofotøyene med Lofotkatedralen spesielt, der albumet ble innspilt, har en spesiell betydning for Wesseltoft: "Med årene", sier han, "har naturen blitt en stadig viktigere inspirasjonskilde for meg. På dette stedet er det øyeblikk hvor jeg opplever følelsen av å være en del av noe mye større. Det var ikke noe sted som kunne føles mer naturlig for denne innspillingen enn Lofoten. Området er vakkert, men også barskt. Det samme er livet her, akkurat som det var for min oldefar som ble født her. Å gjøre et opptak i den utrolige Lofotkatedralen samlet alle disse tingene for meg."

Bugge Wesseltoft - piano/synth
Sanskriti Shresta - tablas

Bugge Wesseltoft (foto: Tore Pettersen)

Sanskriti Shresta (foto: Tore Pettersen)

Bugge Wesseltoft (foto: Tore Pettersen)

Sanskriti Shresta (foto: Tore Pettersen)

Bugge Wesseltoft (foto: Tore Pettersen)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Cecilie Grundt studerte ved Jazzlinja, NTNU i Trondheim (2015-2018). Hun har siden turnert med egen kvartett og kvintett i Norge og i utlandet. Cecilie Grundt har gitt ut to plater i eget navn, Contemporary Old School (2019) og Order and Chaos (2020). Hun ble introdusert som en av morgendagens jazzstjerner på Kongsberg Jazzfestival i 2019. I 2020 ble hun utvalgt til showcase på BMW Welt Jazz Award i München. I 2021 ble hun invitert til å spille med Alternatilla All-Woman Jazz Band under Alternatilla Jazz Festival på Mallorca, et band bestående av kvinnelige musikere fra seks ulike land i Europa.

Hennes første album Contemporary Old School ble gitt ut på AMP Music & Records i juni 2019, og fikk svært positiv respons blant annet fra Downbeat, som skrev "Cecilie Grundt's eklektiske arrangementer tilbyr en smak av Norges innovative jazzscene", og Tor Hammerø, med utsagnet "Cecilie Grundt har noe helt spesielt som komponist, bandleder og solist".

Det andre albumet Order and Chaos ble gitt ut på AMP Music & Records i juli 2020. Albumet fikk utmerkede anmeldelser, blant annet fra Jazz Journal, som skrev "Overlegen moderne jazz fra saksofonisten, som gjør sin andre opptreden som leder på CD", og Tor Hammerø, som sa "Et band og et uttrykk som slo meg umiddelbart under første gjennomhøring av Order and Chaos var Eastern Rebellion, med enten George Coleman eller Clifford Jordan som saksofonist. Siden det alltid har vært et favorittband hos meg, er ikke det noe lite godkjentstempel."

Cecilie Grundt har samarbeidet med en rekke band som Trondheim Jazzorkester & Come Shine, Alternatilla All-Woman Jazz Band, Starlight Big Band, ØyvindLAND, Cosmic Swing Orchestra og Bjergsted Jazz Ensemble.

Cecilie Grundt Quartet:
Cecilie Grundt - saksofon | Vigleik Storaas - piano | David Andersson - bass | Frederik Villmow – trommer

David Andersson - Cecilie Grundt - Frederik Villmow (foto: Henning Velo)

Vigleik Storaas (foto: Henning Velo)

Frederik Villmow (foto: Henning Velo)

Cecilie Grundt - David Andersson (foto: Henning Velo)

Vigleik Storaas (foto: Henning Velo)

Frederik Villmow (foto: Henning Velo)

Cecilie Grundt - David Andersson (foto: Henning Velo)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Emilie Lidsheim er en norsk viseartist og fiolinist. Musikken hennes omfavner en moderne visestil med innslag av jazz, pop og verdensmusikk. Med sine norske og lyriske tekster tar hun opp temaer om det nære og om større samfunnstemaer, med klimakamp og forskjeller i samfunnet som fanesaker. Høsten 2020 ga hun ut sin debutplate GAP produsert av Morten Qvenild og utgitt på Øra Fonogram.

I tillegg til hennes solokarriere har hun siden våren 2017 spilt med a-ha og deltok på deres akustiske innspilling (MTV unplugged), deres påfølgende akustiske turné i 2018 og deres elektriske sommerturné i 2018. Emilie er også medlem av den allsidige stryketrioen LEO (med Madeleine Ossum og Tove Erikstad) og det zanzibariske jazzbandet Matona’s Afdhal Group hvor hun synger og spiller den øst-afrikanske musikktradisjonen; Taarab. Emilie Lidsheim har en klassisk bakgrunn med utdannelse fra Barratt Due Musikkinstitutt og Norges musikkhøgskole. Hun er medlem av og var med å starte det klassiske kammerorkesteret Ensemble Allegria og har ellers jobbet med bl.a. No 4, Odd Nordstoga, Magne Furuholmen, Ary, Javid Afsari, Oslofilharmonien, Det Norske Solistkor og Det Norske Kammerorkester.

Lidsheim har med seg Stian Egeland Andersen på kontrabass og Ivar Myrset Asheim på trommer.

Fra pressen:

«Lidsheim fremstår med både klar identitet og kunstnerisk og ideologisk våkenhet i sitt eget, tekstorienterte materiale.» - AUDUN VINGER, DN

«Moderne visepop med overbevisning» - AUDUN VINGER, DN

“Hendes musikalitet og lyriske sans er evident. Hendes sans for at skabe noget enkelt og smukt på baggrund af tunge og mørke udsigter udsøgt.” — IVAN ROD (DK)

“Emilie Lidsheim beveger seg fritt mellom sjangre på sitt debutalbum, og skaper med det sitt eget, personlige uttrykk” — UNIVERSITAS

“et flott og kreativt album” — KARL ERIK SYLTHE, AUDIOPHILE

Ivar Myrset - Emilie Lidsheim - Stian Egeland Andersen (foto: Kari Andersson)

Emilie Lidsheim - Stian Egeland Andersen (foto: Kari Andersson)

Stian Egeland Andersen - Emilie Lidsheim (foto: Kari Andersson)

Ivar Myrset - Emilie Lidsheim - Stian Egeland Andersen (foto: Kari Andersson)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2023

Ytre Suløens Jass-Ensemble ble startet i 1973 i Langevåg på Sunnmøre, og etter at banjoist Einar Aarø ga seg i 2020, er det ingen igjen av de originale bandmedlemmene. Nå er halve bandet 3.generasjon Suløen-musikere, og flere av de spilte sine første jazztoner på Suløen sine paradekurs for Moldejazz. Således har vi vært med på å inspirere disse musikerne fra starten av.

Selv med helt ny besetning som fargelegger musikken på sitt personlige vis, er bandet sin sound umiskjennelig. Vi søker selvsagt mot det kjente New Orleans-repertoaret som har vært bandets inspirasjonskilde fra starten av. Ikke kopiere tradisjonen, men tolke det med respekt på vårt vis. Dette blander vi med musikk av mere kontemporære komponister som for eksempel Mingus, Carla Bley, Don Cherry, Roland Kirk og Charlie Haden, samt nålevende komponister som Wynton Marsalis, Eric Clapton og Tom Waits.

I snart 50 år har Ytre Suløen vært et band som har sett sitt preg på den norske tradjazz-scenen. Dette gjennom utstrakt turnèvirksomhet over hele landet, men også konserter i Europa, Asia, USA, Canada og Afrika. Mange tv- og radio-opptredener har det blitt, 25 plateinnspillinger, festival- og kirkeopptredener og æresborgerskap av jazzhovedstaden New Orleans. Dette har også medført samarbeid med ei mengde kor og korps, andre musikere som for eksempel Wallace Davenport, Aline White, Kid Chocolate, Arne Domnerus, Karin Krogh, Silje Nergård, Øyvind «Elg» Elgnes og Jan Werner Danielsen.

De siste 16 årene, har vi hatt fast med oss den fantastiske vokalisten Tricia Bouttè fra New Orleans. Ho tilfører bandet sjarm, varme og energi, og bringer oss enda nærmere jazzbyens atmosfære.

Bandets medlemmer er:

· Sturla Hauge Nilsen – trompet

· Lars Frank – treblås

· Gunnar Bech – trombone

· Svein Tore Anderson – banjo

· Morten Gunnar Larsen – piano

· David Gald – tuba

· Kristoffer Tokle – trommer

· Tricia Bouttè - vokal

Ytre Suløens Jass-ensemble (foto: Henning Velo)

Ytre Suløens Jass-ensemble (foto: Henning Velo)

Ytre Suløens Jass-ensemble (foto: Henning Velo)

Ytre Suløens Jass-ensemble (foto: Henning Velo)

Ytre Suløens Jass-ensemble (foto: Henning Velo)

Ytre Suløens Jass-ensemble (foto: Henning Velo)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2022

På sitt nye album har Molvær og kvartetten produsert en spennende blanding av atmosfæriske lyder og kraftige beats. Den første singelen "Nearly Invisible Stitches" starter med denne atmosfæriske skandinaviske følelsen og leder og til et energisk beat. En sang som får deg til å drømme og flyte inn i den ville og vakre naturen i nord. "True Love Waits" er en fantastisk vakker ballade. Det ble opprinnelig spilt inn av Radiohead. Denne innspillingen markerer en debut for Molvær: det er den første coverlåt han noen gang har spilt inn. Molvaer spiller en bemerkelsesverdig myk og øm trompet. Den melodiske og atmosfæriske stemningen gjør denne sangen perfekt for ballade-, kjærlighetssanger- og chill-outplaylister.
Pust dypt og nyt musikken!

LINE UP:
Nils Petter Molvær, trompet
Jo Berger Myhre, bass
Erland Dahlen, slagverk, perc
Sven Persson , lyddesign

Denne kvelden var uten Johan Lindstrøm (gitar, banjo) da han måtte melde avbud.

Jo Berger Myhre er en norsk bassist som har bachelor i utøvende jazz/improvisert musikk fra NMH. Han har jobbet med blant andre Ingrid Olava, Solveig Slettahjell og Hilde Marie Kjersem. Jo Berger Myhre har flere egne prosjekter, mest aktiv er han med trioen Splashgirl som har gitt ut fire album.

Erland Dahlen har spilt på over 160 plater siden midten av 1990-tallet, og har turnert med en imponerende liste over topp-ranking artister i mer enn 30 land, inkludert Madrugada, Xploding Plastix, John Paul Jones, Pantha du Prince og Bell Laboratory, Årabrot, Kaada/Mike Patton, Eivind Aarset på "Sonic Codex", Serena Maneesh, Anja Garbarek, Arve Henriksen, Hanne Hukkelberg og Ane Brun, sammen med mange andre. De siste årene har Erland har vært fast medlem av Nils Petter Molvær Group.

Jo Berger Myhre - Nils Petter Molvær - Erland Dahlen (foto: Tore Pettersen)

Nils Petter Molvær (foto: Tore Pettersen)

Erland Dahlen (foto: Tore Pettersen)

Nils Petter Molvær (foto: Tore Pettersen)

Jo Berger Myhre (foto: Tore Pettersen)

Nils Petter Molvær (foto: Tore Pettersen)

Nils Petter Molvær (foto: Tore Pettersen)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2022

Denne kvelden var en gratiskonsert for medlemmene av Hadeland Jazzforum.

Vårt nye flygel ble innviet av Helge Lien (som også hjalp oss med å velge ut flygel) samt de to lokale talentene Edvard Hansen Sundmark (Gran videregående) og Vemund Martinius Solheim (Brandbu ungdomsskole)

Edvard Hansen Sundmark

Vemund Martinius Solheim

Helge Lien

Helge Lien

Helge Lien

Helge Lien

Helge Lien

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2022

The Core spilte høsten 2001 sin første konsert på Posepilten i Trondheim. Gruppens opphav var medlemmenes felles studier ved Jazzlinja i Trondheim perioden 1998-2000. Etter å ha spilt sammen i ulike sammenhenger, oppstod ønsket om en jazzkvartett som bygget videre på arven fra Jan Garbareks musikk på tidlig 70 tall. Garbarek var igjen svært påvirket av John Coltrane sin musikk fra 60 tallet. Denne kjernen i inspirasjon, sammen med det sene 90-tallets akustiske strømninger i jazzen, dannet grunnlaget for The Core sitt uttrykk.

The Core har siden oppstarten utgitt 8 plater, spilt på alle de store norske jazzfestivalene og turnert flittig i inn og utland. Terje Mosnes trillet frem en 6-er i Dagbladet og skrev følgende om debutplaten "Vision"(Jazzaway rec):

"Møster legger ut på hver eneste solo som var den et kamikaze-prosjekt, Slettevoll akkordbanker tangentene i stormbyge etter stormbyge, Raknes/Aalberg er høyt og lavt i dumpe, mørke detonasjoner, og musikken lever , rå, vill og vakker. "

John Kelman hentet frem 4 1/2 av 5 stjerner i «All about jazz» og omtale i 2008 "Office Essentials"(Jazzland rec) slik:

"Owing as much to John Coltrane's classic mid-1960s quartet as it does the closer-to-home Jan Garbarek/Bobo Stenson Quartet of the 1970s, The Core is as far from cool as you can get; delivering some of the hottest music to come out of Norway since early Garbarek albums like Afric Pepperbird (ECM, 1970) and Sart (ECM, 1971). But make no mistake: The Core may reference things past, but its sound is unequivocally contemporary."

Tor Hammerø startet anmeldelsen i «side 2/Nettavisen» av The Core sin konsert på Kongsberg jazzfestival i 2009 på følgende måte: «The Core er ett av kongerikets aller hippeste band. Denne superkvartetten med Kjetil Møster på tenorsaksofon og klarinett, Steinar Raknes på bass, Erlend Slettevoll på piano og Espen Aalberg på trommer har eksistert i 10 år og utstråler en spilleglede og energi basert på arva etter den heftige amerikanske 60-tallsmusikken som nesten savner sidestykke.»

The Core er:

Kjetil Møster - Saxofoner.

Kjetil Møster har siden begynnelsen av 2000-tallet kontinuerlig utforsket nye territorier med instrumentet og hoppet mellom sjangre. I 2006 ble han kåret til «International Jazz Talent of the Year», tett fulgt av pause fra jazzscenen for å turnere verden rundt med elektro-rockerne i Datarock. Han har vært involvert i prosjekter med Trondheim Jazz Orchestra med bl.a. Chick Corea og Pat Metheny, spilt inn og turnert med Röyksopp & Robyn, Lars Vaular og Enslaved, skrevet musikk for sinfoniettaen BIT20, og har vært involvert i en rekke eksperimentelle prosjekter. Møster har utgitt 5 planer med sin kvartett "Møster!"

Erlend Slettevoll - Piano

Han ble først kjent for sin energiske spillestil i prosjekter som The Core og Petter Wettre Quartet. Senere har han jobbet med et stort utvalg av uttrykk, fra subtil akustisk musikk med Beate Lech og Steinar Raknes Quartet, via 60-tall jazz med Arild Andersens Mingus prosjekt, til tunge elektroniske lydbilder i band som Grand General og Astro Sonic.

Steinar Raknes - Bass

Med sin fryktløse og eksplosive spillestil blir Raknes ofte sammenlignet med den legendariske bassisten og låtskriver Charles Mingus. Raknes ble anerkjent gjennom sitt arbeid som komponist og musiker i den prisbelønte jazztrioen Urban Connection, og for samarbeid med artister som Chick Corea, Michael Brecker, Raknes har samarbeidet i et stort antall ensembler, som Ola Kvernberg Trio, SKAIDI, Kirsti Huke Quartet og Trondheim Jazz Orchestra. I tillegg leder han Steinar Raknes Quartet, STILLHOUSE og ARVVAS. Raknes har skapt en unik måte å spille kontrabass i kombinasjon med sang.

Espen Aalberg - Trommer

Espen Aalberg er en norsk trommeslager og komponist, som arbeider både innen jazz- og samtidsmusikk. Hans mest fremtredende ensemble utenom The Core er samarbeidet med Jonas Kullhammar og Torbjørn Zetterberg i trioen "Basement Sessions" Denne trioen har utgitt fire album på det portugisiske plateselskapet Clean feed.

Aalberg er en aktiv samtidsmusiker og er perkusjonist i Trondheim Sinfonietta. På dette ensemblets siste utgivelse, "Mantra(BIS records), var han solist på Ellen Lindquists komposisjon "Mantra" for gamelan og ensemble.

Erlend Slettevoll (foto: Kari Andersson)

Espen Aalberg (foto: Kari Andersson)

Steinar Raknes (foto: Kari Andersson)

Kjetil Møster (foto: Kari Andersson)

The Core (foto: Anne Marit Gulstuen)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2022

Fieh er tilbake med oppfølgeren til det Spellemannpris-nominerte albumet Cold Water Burning Skin. Som en norsk bygdeversjon av D’Angelos the Vanguard, ble Fiehs debut beskrevet som «future soul» og «left field R&B» av toneangivende medier som Clash Magazine og God Is in the TV, og bandet bygger videre på dette reisverket, men utvider også sitt soniske spekter.

Albumet In the Sun in the Rain er spilt inn med og produsert av Lars Horntveth. Jaga Jazzist-medlemmet har en stadig voksende produsent-CV (Susanne Sundfør, The Staves, Kimbra) og har definitivt satt sitt eklektiske preg på albumet, der han også spiller et utall instrumenter. Miksen er gjort av den legendariske Russell Elevado, også kalt «The Analog Ninja», kjent for sitt arbeid med D’Angelo, Angélique Kidjo og The Roots, for å nevne noen. Elevado har forstått og forsterket bandets intensjoner i studio, og har bidratt til å styrke bandets og innspillingens karakter.

Fieh slo gjennom med singelen «Glu» i 2017, som raskt skapte stor internasjonal oppmerksomhet rundt gruppa. Ustrakt turnévirksomhet tok dem til scener over hele Europa. De har turnert rundt om i hele Norge samt spilt på flere av de største festivalene, bl.a. to ganger på Øya hvorav den ene konserten var som en av de siste artistene på den største scenen.

Det mektige og mangehodede ensemblet er kjent for sine ekstatiske konserter og består av en vennegjeng som har spilt sammen lenge, mens de til enhver tid perfeksjonerer bandets sound og egne ferdigheter. Som de enormt talentfulle musikerne de er, spiller de helt uanstrengt sammen som en tight enhet, der hvert medlem også bringer sin egen smak til bordet.

Fieh (foto: Henning Velo)

Fieh (foto: Henning Velo)

Fieh (foto: Henning Velo)

Fieh (foto: Henning Velo)

Fieh (foto: Henning Velo)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2022

Stian Carstensen var nominert til Nordisk Råds Musikkpris i 2021!
Utdelingen skjedde i København 2. november.

Han er kanskje mest kjent som frontfigur i bandet Farmers Market som bl.a. mottok Spellemannspris i åpen klasse 2009 og 2012, men også fra programmet "Landeplage" sammen med Ravi.
Han er multi-instrumentalist og spiller bl.a. trekkspill, gitar, banjo, pedal steel gitar, bulgarsk fløyte og sekkepipe. Repertoaret strekker seg fra folkemusikk til klassisk og improvisasjonsmusikk i forskjellige former.
Av mer kuriøse faktaopplysninger kan der nevnes at han har vært på hitlistene i Azerbaijan, og har mottatt drapstrusler i brevsform etter å ha skrevet tekst og musikk til ny nasjonalsang for Norge på oppdrag fra NRK. Som soloartist byr han på et mangfoldig repertoar. Det være seg hillbilly, barokk og sjøllaga humoristiske viser med mer eller mindre bisarre temaer som lungemos og fleinsopp, samt sosialdemokratiske improvisasjoner over forslag fra publikum.

Stian Carstensen har med seg Jarle Vespestad på slagverk og Ola Kvernberg på fiolin.

Gammalgrass med Kvernberg og Carstensen her:
https://www.youtube.com/watch?v=DuvnL1unNok

Farmers Market og KORK med Vespestad og Carstensen her:
https://www.youtube.com/watch?v=2NSsL4SIlKc

Ola Kvernberg - Jarle Vespestad - Stian Carstensen (foto: Henning Velo)

Ola Kvernberg - Jarle Vespestad - Stian Carstensen (foto: Henning Velo)

Stian Carstensen (foto: Henning Velo)

Ola Kvernberg - Jarle Vespestad (foto: Henning Velo)

Ola Kvernberg - Jarle Vespestad - Stian Carstensen (foto: Henning Velo)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2022

Håkon er tidligere elev ved Oslo Private Gymnasium. I studietiden ved Jazzlinja (NTNU) dannet han jazztrioen Triangle sammen med Per Zanussi (bass) og Wetle Holte (trommer). Senere kom Erlend Skomsvoll (piano) og Live Maria Roggen (vokal) med og slik utviklet jazzbandet Wibutee (1998–) seg. Han startet også "Håkon Kornstad Trio" med Paal Nilssen-Love og Mats Eilertsen (1998–2003), og duo-samarbeid med Håvard Wiik fra 2001, med to utgivelser. Han var med i friimpro-gruppene "Tri-Dim" og "No Spaghetti Edition", og var også med på å starte opp bandet Atomic i 2000. Samarbeid med Bugge Wesseltoft (1999–2003), Anja Garbarek (2006-dd), Sidsel Endresen (2008-dd).

Siden 2003 har Kornstad fokusert mer og mer på sitt soloprosjekt, der han både spiller akustisk og bruker saksofonene sammen med elektronikk, i en improvisert setting. Konsertene med dette prosjektet er som regel solo, men han har også hatt med Knut Reiersrud og Jon Christensen samt beatboxeren Julian Sommerfelt som gjester. I tillegg til saksofoner og elektronikk, spiller Kornstad på noe han kaller "flutonett" (tverrfløyte påmontert klarinettmunnstykke). Kornstad Trio ble i 2002 tildelt Kongsberg Jazzfestivals pris, "Vital-prisen".

Under et opphold i New York i 2009 ble Kornstad interessert i opera, og begynte å ta timer hos sanglærere i byen. Fra høsten 2011 har han vært student ved Operahøgskolen (KHiO), og debuterte i Den Norske Opera i februar 2012 som Il Podesta i en studentoppsetning av La Finta Giardiniera av W. A. Mozart. I 2013 ble han utpekt som NTNU-jazzambassadør, en tittel som årlig tildeles en jazzartist eller -gruppe som på en fremragende måte fungerer som ambassadør for NTNU og jazzmiljøet i Trondheim. Han fikk Buddyprisen fra Norsk jazzforum for 2015 og Gammleng-prisen i klassen musiker i 2018.

Håkon Kornstad – tenor, tenor saxofon, fløyte
Frode Haltli – trekkspill
Mats Eilertsen – kontrabass

Frode Haltli - Håkon Kornstad - Mats Eilertsen (foto: Henning Velo)

Frode Haltli - Håkon Kornstad - Mats Eilertsen (foto: Henning Velo)

Frode Haltli - Håkon Kornstad - Mats Eilertsen (foto: Henning Velo)

Frode Haltli - Håkon Kornstad - Mats Eilertsen (foto: Henning Velo)

Frode Haltli - Håkon Kornstad - Mats Eilertsen (foto: Henning Velo)

Posted
AuthorHenning Velo
Categories2022